Przekazywanie jak największej ilości informacji za pomocą jak najmniejszej ilości słów często wiąże się ze sztuką. W przypadku tworzenia plakatów, tak właśnie jest. Autorzy przy użyciu znaków wszelkiego rodzaju oraz zdobionych fontów (czcionek) starają się „pokazać” komunikaty w sposób, który przyciągnie naszą uwagę.
Jednak zanim doszło do współczesnej formy plakatu, znacznie częściej drukowano afisze. Były to tylko i wyłącznie treści informacyjne wzbogacone ornamentami. Z biegiem czasu ktoś wpadł na pomysł, aby uatrakcyjnić tę formę przekazu tworząc swego rodzaju plakat. Pionierzy tej dziedziny to między innymi: Jules Chéret, Alfons Mucha i Henri de Toulouse-Lautrec, a jako pierwszy plakat filmowy możemy uznać Cinematographe Lumiere zapowiadający pokaz filmu braci Lumiere z 1895 roku. Transformacja tego rodzaju grafiki doprowadziła do podziału plakatów ze względu na przekaz. Dzięki czemu możemy wyróżnić między innymi plakaty: zewnętrzne, propagandowe, awangardowe, teatralne, filmowe, muzyczne, sportowe czy reklamowe. Podstawowe zadanie każdego plakatu, niezależnie od rodzaju, polega na zdobyciu uwagi przypadkowego człowieka. Z tego powodu wykorzystuje się wiele technik i przeróżnych narzędzi, kiedyś głównie plastycznych, dzisiaj przeważnie graficznych. Twórcy posługują się komputerową technologią cyfrową, a my jesteśmy naocznymi świadkami rozwoju dziedziny sztuki, jaką jest „konstruowanie plakatów”. Kto wie jak to będzie wyglądało w przyszłości.